sábado, 9 de diciembre de 2017

Amado Rubio

Esta volta, les xarxes socals, que hui en dia fan el paper que en el seu moment feia el ban als pobles, pregonat pel seu agutzil en ple carrer, em fan sabedor de la trista desaparició d'Amado Rubio. Nascut a un poble de Teruel anomenat Bañon en l'any 1944, desde la seua més tendrá infantesa va viure a Paterna. Vinculat a la festes majors de Paterna en honor al Santísim Crist de la Fe i Sant Vicent Ferrer, va ser comparser de la comparsa Beduins, a la qual va exercir tots els carrecs directius de la mateixa. Va ser també president d'Intercomparses, càrrec des del qual va mostrar un caràcter integrador i dialogant, alhora que una amplitud de mires extraordinària en quan a la adhesió de la festa de moros i cristians de Paterna dins de la UNDEF, entitat que aglutina totes les entitats festeres de moros i cristians. Durant la seua presidència, es varen dur a terme una sèrie de millores en la festa, com la creació de les capitanies mora i cristiana, o la celebració de l'anomenat "mig any". Era l'època en què un rudimentari internet ens oferia una tímida finestra que ens permitia mostrar al món tot allò que des d'un ordinador s'havia programat en forma d'una sencilla pàgina web amb imatgens i textos. I esta finestra telemàtica, que es va obrir durant la seua presidència, va començar a mostrar al món sencer la forma de viure la festa paternera, així com els nostres costums i les nostres tradicions.  Eren anys de transició en els que una agònica clavaria donava pas a una organització de la festa en forma de comissió de festes on tots els agents de la festa paternera estan sempre presents. Hui la festa mora i cristiana del nostre poble està de dol per qui fou el seu primer Capità en la història dels moros i cristians de Paterna. O també el moro Caid, en la representació de l'entrega pacífica de la Paterna mora al rei Jaume I, a l'ombra del qual sempre ha estat la seua dona, Carmen Pla, bé en la presentació d'eixe mateix acte d'entrega de les claus al rei Jaume I, o bé preparant els assatjos de dit acte festiu, llavor laboriosa, oculta i no sempre reconeguda. De les paraules del poemari de Carmen Pla, anomenat Amanecer dormido, transcribim els següents versos, d'un poema que es titula " Moro", dedicats a Amado i que, sense cap dubte ens el descriu tal y com era: "Hombre, de mirada serena, .../ Hombre, gentil, y arrogante, de piel duramente curtida / de manos fuertes y / firme cabeza erguida". Tot i concluint el poema amb tota una declaració d'amor incondicional: "No me dejes ¡nunca!, moro / pues sin ti, yo ¡moriria!" Des d'estes humils paraules, no podem més que agraïr-li la seua dedicació i la seua entrega, a una de tantes persones que va dedicar bona part del seu temps a fer de Paterna un poble millor, des de la vessant festera i més concretament, des de l'òptica de les festes de moros i cristians.  Amado Rubio Pérez. Home de bé, home de pau. Dialogant, integrador. En definitiva, un home bo. Descanse en pau.

7 comentarios:

  1. "Hombre, de mirada serena, .../ Hombre, gentil, y arrogante, de piel duramente curtida / de manos fuertes y / firme cabeza erguida". Tot i concluint el poema amb tota una declaració d'amor incondicional: "No me dejes ¡nunca!, moro / pues sin ti, yo moriría.
    La vida no a a a nunca y todos celebraremos nuestra a.istad en la tierra dentro de unos años.
    La vida terrestre se a a a, pero el amor no se termina nunca.

    ResponderEliminar
  2. Un hermano para mí siempre lo tendré en el corazón.

    ResponderEliminar
  3. Mi padre una gran persona como su madre, dicen que los buenos se van y los malos se quedan y en este caso asi a sido. Te quiero papá ❤️❤️

    ResponderEliminar
  4. Amigos es una noche mágica para mi, ya que estoy aprendiendo a manejar mi tlf táctil, me está enseñando una buena amiga y, de repente... Ha aparecido la historia de un ángel BELLO, mi esposo Amado Rubio Pérez. No tendré bastantes palabras de agradecimiento para el Sr. Alejandro Llabata que es el autor de esa publicación tan bonita y real. Por muchos años que viva, no viviré lo suficiente para agradecerle ese detalle tan especial que ha tenido con el. Ya que hay una frase muy verdadera que dice así... UNO NO MUERE NUNCA, HASTA QUE NO SE OLVIDAN DE ÉL... Con lo cual veo que Alejandro Llabata (al cual no conozco) no se ha olvidado de mí queridisimo esposo,yo tampoco lo voy a olvidar, para eso estoy aprendiendo para publicar toda la trayectoria de una gran persona, gran hijo, excelente padre, amante esposo, fiel amigo y lo que es mejor... UNA MARAVILLOSA PERSONA... Muchas gracias y que Dios os bendiga. UN BESO DE CARMEN PLA CREMADES MUAK.

    ResponderEliminar
  5. Abel Gustavo Maciel21 de mayo de 2021, 20:43

    Un gran testimonio de Amor, Carmen. Conmueve. La vida va y viene, pero la Existencia es eterna. Una parte de tu esposo vive en tí. No hablo valenciano. Soy argentino, pero hay energías primordiales que se expresan mas allá de los idiomas. Suerte, amiga, por estas cosas dicen, con gran tiento, que la Vida es bella. Un abrazo.

    ResponderEliminar
  6. Que bonito todo lo que dices de tu gran amor, se nota que sigues sintiendo el mismo sentimiento hacia el como cuando lo conociste, me encanta la forma que tienes de expresar su persona. Muchos besos Carmen, cuidate y hoy hemos pedido a la virgen para que te recuperes pronto. 💋💋💋❤️Comentario de D. Jesús Fernández. Presidente de la Asociación Amigos del Camino de la Virgen de los Desamparados de Paterna

    ResponderEliminar
  7. Hola Jesús, perdona que no te haya contestado antes, pero es que hoy estoy bastante enferma. Muchas gracias por todo lo que me has dicho de Amado, ya que tu nos conocías muy bien y sabes lo que me respetaba y quería. Sé que lo mismo sentías por Loli tu querida esposa y que también era una gran persona. También quiero darte la enhorabuena por la familia y las hijas que tienes, porque sé que te respetan y te quieren como el gran padre que eres. AMIGO NO TODOS PODEMOS DECIR LO MISMO. Porque cuando yo perdí a mis 4 ángeles, mi padre, mi madre, mi suegra María y mi esposo, me quedé sola y desamparada, y gracias a amigos como tú, mi grupo de poesía etc. y casi toda PATERNA que sé que me aprecian, no me quite la vida y sigo luchando. Pero nunca se me olvidará, que cuando me quedé sola y casi sin poderme mover... Mi amigo Jesús vino a traerme un carro lleno de comida y a darme el apoyo moral que tanto necesitaba. Y POR ESO NUNCA Y DIGO NUNCA, PODRÉ OLVIDARME DE TI. UN BESO MUAK TU AMIGA KARMEN PLA MUAAAAAA

    ResponderEliminar

Et convide a que escrigues un comentari. Vinga, anima't!